Veelgestelde vragen


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heeft u na het lezen van de informatie op onze website nog vragen? Kijk dan hieronder tussen de veelgestelde vragen. Voor overige informatie kunt u contact met ons opnemen door hier te klikken.

 

Hoeveel maaltijden krijgt ik per dag?

De bewoners van Hoeve de Boomklever krijgen drie maaltijden per dag. Tussen de middag eten wij warm.   

 

Zijn er mogelijkheden om extra maaltijden/tussendoortjes te verkrijgen?

De behoeften van de bewoner staat bij ons voorop. Wij verzorgen de koffie en thee met koek en in de middag is er een lekker stuk fruit. Geef uw andere wensen gerust aan ons door en wij gaan er mee aan de slag.

 

Hoe zit het met wassen/stomen/strijken van mijn kleding?

Over uw kleding hoeft u zich geen zorgen te maken. Dat doen wij.

 

Is er iemand die mijn medicatie beheert?

Ja, dit wordt in een afgesloten ruimte centraal beheert.

 

Hoe vaak wordt mijn slaapkamer schoongemaakt?

De slaapkamers worden iedere dag schoongemaakt. Het beddengoed wordt minimaal een keer per week. (verschilt per bewoner)

 

Hoe zit het met mijn uiterlijke verzorging?

 Wij zorgen ervoor dat u er iedere dag goed verzorgd uitziet. Indien mogelijk nemen wij u mee naar de kapper. Zo niet, dan zorgen wij dat er iemand langskomt die uw haar knipt. Pedicure- en manicure behoort ook tot de mogelijkheden en kan aan huis. Hetzelfde geldt voor fysiotherapie en eventuele tandartsbehandelingen.

 

Wat houdt palliatieve zorg in?

Bij palliatieve zorg gaat het om zorg in de laatste levensfase. Hoeve de Boomklever voorziet hierbij in het beschikbaar stellen van een ruime serre. Deze biedt voldoende ruimte voor de bewoner en zijn of haar familie. Daarnaast leveren wij ook terminale zorg die gegeven kan worden middels infuustherapie, pijnbestrijding, een CADD-pomp en Totale Parenterale Voeding. Tevens bieden ook ziekenhuisverplaatste zorg.

 

Word ik continu door dezelfde zorgverlener(s) geholpen?

Bij Hoeve de Boomklever werken wij met een team van zes tot acht betrokken zorgverleners en gastvrouwen. Zij werken in 11-uursdiensten en wisselen elkaar gedurende de hele week af. U heeft dus constant met dezelfde gezichten te maken. Alles voor een vertrouwde omgeving! 

 

Wat kan ik verwachten van een intake gesprek?

Tijdens dit gesprek proberen we een scherp beeld van uw  levensloop te krijgen. Om zorg op maat te kunnen bieden is het van groot belang dat wij uw achtergrond, eigenschappen en wensen kennen.  

 

Zijn er voorwaarden waaraan ik moet voldoen om aanspraak te maken op een slaapkamer?

U heeft een PGB (Persoonsgebonden Budget Indicatie) nodig. Deze wordt gemaakt door CIZ (Centrum Indicatie Stelling) zorg.

  

Hoe moet er betaald worden?

De betaling aan Hoeve de Boomklever verloopt met PGB- en via hotelkosten. 

 

Ik ben slecht ter been. Kan ik dan evengoed makkelijk naar het toilet en gebruik maken van een douche?

Ja zeker! Zowel de douche als de toiletten in Hoeve de Boomklever zijn dusdanig aangepast dat u hier met gemak gebruik van kunt maken. Indien u hulp nodig heeft, is dat natuurlijk ook geen probleem.